גפני דוחה את הצעת השלום של ליצמן: "כולנו מיכי אלפר"

איתי גדסי 3 Comment on גפני דוחה את הצעת השלום של ליצמן: "כולנו מיכי אלפר"

יו"ר ועדת הכספים גפני דוחה הערב את הצעותיו של שר הבריאות ליצמן בדבר המחלוקת החריפה בין 'דגל התורה' לראש עיריית חיפה יונה יהב, סביב מינויו של מיכי אלפר לסגן • "בשעת השמד נלחמים" • המכתב המלא

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים משה גפני דוחה הערב (שלישי) את הצעותיו של שר הבריאות יעקב ליצמן בדבר המחלוקת החריפה בין 'דגל התורה' לבין ראש עיריית חיפה יונה יהב, סביב מינוי של מיכי אלפר לסגן.

במכתבו כותב גפני כי תמה על הצעת ליצמן: "מאשר בתודה קבלת מכתבך בנושא הצעות לפתרון המשבר של הפרת ההסכם הקואליציוני בחיפה ותמהתי עליו מכיוון שהצעת לי את ההצעות הללו פנים אל פנים ולא היה צורך לכתוב אותם ולהלן תשובתי".

"לראשונה מאז פעילותינו הציבורית במשך עשרות שנים אנו נתקלים בתופעה פסולה שבה ראש עיר אנטי חרדי פוסל נציג חרדי שנבחר כדין, חתם אתנו על הסכם קואליציוני והודיע כי הוא פוסל את הנציג ודורש למנות נציג אחר במקומו", כותב גפני.

18513811-efc7-4ba9-9c78-fe91ce706656

לדבריו, "הרב מיכאל אלפר מייצג את הציבור החרדי בנאמנות ובמסירות אין קץ בנושאים הקדושים והיקרים לנו כמו שבת, חינוך תורני, שירותים דתיים ועוד ועוד והדאגה לפרט מכל החוגים והעדות שהוא לצנינים בעיניו של יונה יהב שאיננו מעוניין בבחירתו לסגן תוך רמיסה של ההסכם שהוא חתום עליו ופגיעה בכבודו של הציבור החרדי ונציגיו".

"לא יתכן כי נציג חרדי שנלחם למען השבת, קודשי ישראל וחינוך ילדינו יסבול ויהיה נרדף על כך, אנו כנציגי יהדות התורה מחויבים לשמור על נציג שכל מטרתו ופעילותו הן המטרות לשמן כולנו נבחרים כאמור.

"מצב זה מזכיר לי את מאמר הגמ' כי "בשעת השמד נלחמים על ערקתא דמסאני" ולכן על אף הכוונות הטובות בהצעותיך אני דוחה אותם מכל וכל מכיון שהרב אלפר הוא יהדות התורה ואיש מאתנו לא יתן בשום מקרה ובכל זמן לפגוע בו ובמה שהוא מייצג.

ח"כ גפני חותם: "ההצעה היחידה היא שיתכבד יונה יהב ויכבד את ההסכם. היום כולנו מיכי אלפר!".

כזכור, הבוקר פרסמנו כאן באתר "קול חי" את הצעתו של שר הבריאות ליצמן, ההצעה הראשונה לתת לבא בתור ברשימה את הסגנות. הבא בתור הוא כתב 'יתד נאמן' אריה זיסמן שיכנס לתפקידו, כך על פי ליצמן, על ידי כך שבליטנטל יתפטר. התמורה להתפטרות יקבל בליטנטל בפעם הבאה מקום על חשבון דגל לחצי קדנציה.

ההצעה השניה היא לתת לבליטנטל את מחצית הקדנציה השניה ובתמורה לכך תקבל דגל התורה בפעם הבאה קדנציה מלאה בתפקיד סגן ראש העיר.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    שימשיך להיתקש ויוכל קש

  2. 2

    וואי איזה קטע..
    גזירת שמד??!! איזה פחד…
    אפשר עדיין לעשות ברית מילה?? ואפילו ללמוד תורה???
    טוב.. שבת באמת כבר אי אפשר..

  3. 1

    עצם הצעתו של ליצמן מראה על חברות טובה גפני-ליצמן. מה היה קורה עם ליצמן היה מתערב ו"מציע" לאריה דרעי למנות נציג ש"ס זה או אחר במקום כל שהוא… השאלה היא האם האחדות תהיה חזקה עד הסוף וכשיהב יבין את משמעות האיחוד לא תהיה לו ברירה.